Fokkers Nederland

Hieronder vindt u een overzicht van fokkers die lid zijn van de Maltezer Vereniging Nederland. Dit overzicht is informatief van aard. Wij willen U er op wijzen dat het hier gegevens en sites van derden betreft en wij als Maltezer Vereniging Nederland niet verantwoordelijk zijn voor de juistheid van de inhoud van deze sites. Ook aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor eventuele conflicten met personen uit dit overzicht. ECHTER: Wij waarderen het zeer wanneer U een slechte ervaring heeft met een fokker, die lid is van de Maltezer Vereniging Nederland, U ons dit telefonisch en/of schriftelijk laat weten. Elke ras Maltezer die men koopt in Nederland, dient voorzien te zijn van een stamboom, microchip aangebracht door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied, een Europees paspoort en een koopcontract.

Friesland

Tears From Heaven

Mededeling van het Bestuur,

Bovenstaande links zijn puur informatief van aard. De Maltezer Vereniging Nederland is niet verantwoordelijk voor de juistheid van de inhoud van deze sites. Ook aanvaarden wij geen verantwoordelijkheid voor eventuele conflicten met de eigenaren.

Het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat er Maltezers aangeboden worden zonder stamboom, zonder enige twijfel vanwege de nieuwe fokregels van de Raad van Beheer dat het krijgen van een nest en het aanvragen van een stamboom aan nieuwe regels heeft gebonden (Voor de fokregels welke nu actief zijn verwijst het bestuur naar de website van de Raad van Beheer, of Reglement Raad van Beheer) die in acht genomen dienen te worden. (De Maltezer Vereniging Nederland respecteert deze nieuwe regels door de regels zo spoedig mogelijk op te nemen in de statuten).

Het bestuur heeft daarom ook unaniem besloten (om niet aan deze praktijken mee te werken, door een website te promoten welke op dat moment puppies aanbieden zonder stamboom) hierop de volgende actie te ondernemen:

•    Een lid, die een nest aanbiedt zonder stamboom, zal

per direct (met hun link) verwijderd worden op de

verenigings website.

•    Ongewenste dekkingen (ongelukjes) moeten aan het

bestuur worden opgegeven. Als er teveel ongelukjes

zijn gaat het bestuur hierover in beraad. (óók dit kan

consequenties hebben).

•    Het melden van een ongewenste dekking, kunt u

schriftelijk of via de E-mail doen aan de pupinformatie.

Zo blijven wij op de hoogte van de gang van zaken,

doet men dat niet, dan zijn er  consequenties aan

verbonden.

•    Heeft u vragen, dan kunt u zich wenden tot de