Clubmatch

Één keer per jaar houdt de Maltezer vereniging ook een clubmatch, vergelijkbaar met een normale hondenshow, echter alleen met Maltezers. Bij deze officiële keuring, welke verplicht wordt door de Raad van Beheer, worden Maltezers in allerlei klasse geshowd en beoordeeld door een keurmeester. De keuringen zijn opgesplitst in reuen en teven en kent per groep verschillende klasse. In onderstaand overzicht is te zien welke klasse er allemaal bestaan.

• 1. Jongste puppy klasse 4 tot 6 maanden

• 2. Puppy klasse 6 tot 9 maanden

• 3. Jeugd klasse 9 tot 18 maanden

• 4. Tussen klasse 15 tot 24 maanden

• 5. Open klasse vanaf 15 maanden

• 6. Kampioen klasse vanaf 15 maanden (heeft al een kampioen titel)

• 7. Veteranen klasse vanaf 8 jaar

• 8. Fokkers Klasse vanaf 9 maanden

• 9. Koppel klasse Reu en Teef van zelfde ras/variëteit en eigenaar

Van alle klasse wordt er één winnaar gekozen door de keurmeester die keurt volgens de rasstandaard. Uiteindelijk gaan winnaars van elke klasse (behalve baby en puppy klasse) strijden om beste reu en beste teef. De winnaars van de reuen en teven lopen als laatste tegen elkaar zodat er uiteindelijk de beste van het ras gekozen kan worden (BOB).

Wilt U ook een keer zo'n show bekijken kom dan gerust langs en geniet mee van dit mooie ras.